Izgradnja sustava poslovnog planiranja
Uspješni ljudi traže sebi okolinu kakvu žele. Ako ne mogu naći put – kreiraju ga. I ne smatraju to maštanjem, smatraju to planom!
Poslovno planiranje je tema koja se ubrzano aktualizira kao i uvijek u doba ekonomskih kriza. Očekuje se od poslovnog plana da pruži adekvatne alate za aktualnu situaciju. Ti nije gledanje u kristalnu kuglu, već pisani dokaz da znamo što radimo (što ćemo raditi).
Poslovni plan je projekcija željene stvarnosti i obećanje da ćemo dati sve od sebe da se ispuni
Poslovni plan je uvjet bez kojeg ne možemo zamisliti uspješno upravljanje. To je timska aktivnost koja uključuje odluke o ciljevima, sredstvima, ponašanju i rezultatima. Poslovni plan uključuje selekciju misije i ciljeva, te akcije za njihovo ostvarenje. Ono zahtijeva izbor između alternativnih budućih pravaca akcija. Planiranje je zapravo donošenje odluka.
Izgradnja poslovnog plana i općenito sustava planiranja, sastavni je dio kontrolinga. No, kontroleri ne izrađuju planove već moderiraju proces planiranja, brinu da je poslovni plan kvalitetno izrađen, te cijelu godinu izvještavaju menadžment o odstupanjima od poslovnog plana.
Pretpostavke poslovnog planiranja
– sređeni sustav kontrolinga,
– razvijena svijest o potrebi strateškog i operativnog planiranja,
– adekvatan IT alat za podršku planiranju
Osim prihoda i troškova, najvažnije je kvalitetno planirati:
1. produktivnost – tko što treba raditi, kako I koliko
2. obrtni kapital – kolike smiju/trebaju biti zalihe, potraživanja, novac
3. razvoj novih proizvoda I tržišta – na čemu ćemo temeljiti rast
4. investicije – razdoblje povrata
5. izvor financiranja – kako ćemo to platiti
Izgradnja sustava planiranja
Najveća novost u izgradnji sustava planiranja je veliki povratak dobro poznate metode – ZBB – Zero Based Budgeting.
ZBB je metoda poslovnog planiranja u kojoj se svi troškovi planiraju kao da je prvi put, odnosno od “nulte baze”, a u planiranju sudjeluje svaka funkcija unutar organizacije. Glavna prednost koju donosi ovakva vrsta poslovnog planiranja je izbjegavanje nataloženih troškova za koje nema osnove, te daleko discipliniranije trošenje tijekom cijele godine.
Najveća razlika između ZBB i tradicionalnog budžetiranja je ta što se primjenom ZBB izbjegava planiranje na temelju prethodne potrošnje i osigurava da svaki trošak dobije određenu svrhu.
Pokrenite u svom poduzeću ovu fantastičnu metodu planiranja, a mi ćemo vam rado pomoći u realizaciji. Obratite nam se već danas.