Od informacije do odluke koja čine razliku!
.
O Data Analytics programu
- Koristimo case studies iz prakse radi plastičnog prikaza konkretnog problema
- Koristimo praksu koju sami živimo
- Alati su samo podloga, fokus je na suštini
- Primjeri su kombinacija životnih situacija, kontrolinga, statistike, računovodstva, BI alata, eseja (storytelling) i savjetovanja menadžmenta
Dinamika održavanja nastave je tri mjeseca – dva puta mjesečno po dva dana, od 09:00 do 16:00 sati.
Program ima ukupno 100 sati, od toga 65% predavanja, 30% vježbi, grupnog rada i 5% domaće zadaće – rješavanja problemskih zadataka.
Po čemu se naš program razlikuje od ostalih programa sličnog naziva?
Većina sličnih Data Analytics programa fokusirana je primarno na usvajanje tehničkih i IT znanja. Ovaj program kreće od potreba korisnika informacija (ne-informatičara) i od pitanja – kakve informacije trebamo i za što?
Tko prati kako se podaci pune? Tko ima znanje o tome što su točni podaci? Tko zna pravilno tumačiti i povezivati informacije? Kako izgraditi veliku sliku željenog self-service izvještajnog sustava temeljenog na businessu i njegovim ciljevima?
.
Ovaj program osim što se bavi suštinom, usmjeren je na upravljanje kakvo očekujemo u budućnosti. Dakle, bavi se problematikom potrebnom apsolutno svakom poduzeću i organizaciji.
Informatička tehnologija 21. stoljeća omogućuje da u većoj mjeri i ne-informatičari mogu koristiti moćne alate sami (uz adekvatnu edukaciju), za većinu aktivnosti više ne trebaju developere, koriste self-service BI sustave i razvijaju ih u realnom vremenu prema potrebama businessa.
IT podrška potrebna je kod implementacije i kasnije u iznimnim situacijama. Sve ostalo korisnici rješavaju sami – kontrolerske i raznovrsne statističke analize odrađuju se uz par klikova, IBCS vizualizacija na dohvat je ruke…
.
Konačni cilj je storytelling. Nije dovoljno decision-makere samo opskrbiti (točnim) informacijama. Treba isporučiti znanje, mudrost…treba ispričati razumljivu i korisnu priču koja je nastala na podlozi raznovrsnih analiza i statističkih obrada. Milijun obrađenih informacija svedenih na 3 prava pokazatelja i 5 rečenica komentara. Ova edukacija bavi se time.
.
Kome je ova edukacija namijenjena
- Kontrolerima koji se pripremaju za iduće desetljeće
- Podatkovnim analitičarima koji žele postati poslovni analitičari/razumjeti business
- Menadžerima koji misle analitički i žele razumjeti što je „ispod izvještaja“
- Marketing-analitičarima koji analiziraju tržišta, kupce, marketinške kampanje (osim digitalnih)
- Programerima koji žele postati poslovni analitičari /razumjeti business
- Računovođama i financijašima koji se usmjeravaju prema kontrolingu i internim korisnicima
- Svima koji smatraju da je data-analyst zanimanje budućnosti
.
.
Biti DATA ANALYST danas, izazovno je zbog toga što se IT podrška vrlo brzo mijenja i razvija, treba vremena da se savlada jedna generacija BI alata, a već se razvija druga. Onaj tko je znanja stekao u velikim old-school kompanijama ima posve drugi pogled od nekog tko počinje u data analytics u startup-u. Trenutno u praksi možemo vidjeti najmanje 3 generacije BI alata. Ova je škola namijenjena modernom shvaćanju modeliranja podataka sa self-service korištenjem, te glavnim fokusom na storytelling.
Ciljevi Data Analytics programa
Cilj edukacije je analiziranje podataka koristeći znanja o businessu, čvrstim ekonomskim teorijama i principima, te povezivanje navedenog sa mogućnostima moderne IT tehnologije. Ova edukacija razbija staru logiku učenja u silosima i donosi moderna znanja o prikupljanju i modeliranju podataka, o statističkim metodama i funkcijama, BI alatima, te standardima vizualizacije poslovnih analiza.
Cilj je suvislo analiziranje odabranih segmenata podataka koji su bitni, koji povezuju aktivnosti tržišta sa internim operacijama, njih sa ciljevima i odgovornostima, a sve to u skladu sa korporacijskom kulturom i načinom rukovođenja trenutnog menadžmenta.
Metode rada:
• predavanja,
• rješavanje zadataka i vježbi,
• grupni rad – rješavanje problemskih zadataka,
• igranje uloga prema scenariju,
• diskusije i debate u debatnim timovima,
• konzultacije nakon predavanja te domaći rad
Članovi tima i njihova područja:
JASMINA OČKO – Kontroling i storytelling
MARIO KORBAR – DWH i data management
TONI MILUN – Statistika za data analytics
DENNIS RAMULIĆ – PowerBI
DAVOR LOZIĆ – Python
UNA ARAPOVIĆ SEVER – IBCS
RENATO OČKO – organizacija i prodaja